29 Eylül 2009 Salı

başlık parası nasıl hesaplanır?

bana çoğu şey gibi başlık parası da mantıklı, makul bir istek gibi geliyor. gizem'le konuşurken anlamışım da anladığımı anca eve gelince anlayabildim. kırsal kesimden bahsediyorum. kız tarlada çalışıyor diyelim günde 5 birim x topluyor. biri de geliyo diyo ki ver bu kızı oğlumla evlensin, bizim aile için günde 5 birim x toplasın. kız tabii ki bu şartlar altında etkisiz eleman. "kulüpler anlaşırsa neden olmasın, kulübümün menfaatine uygunsa tabii ki başka ailelerde de görev alabilirim sonuçta yalnızlık Allah'a mahsu" ayaklarında. he böyle olmadığı durumlarda, "yok o takıma gitmem ben" derse UEFA zaten kızın başka bir aileye gitmesine izin vermemekte. he gelelim başlık parasının nasıl hesaplanması gerektiğine. kız 20sinde diyelim. ortalama bi 30 yıl daha sahalarda görev alarak günde 5 birim kazandırabilecek durumda. hemmen içler dışlar yapıyoruz 54.000 birim kazandırıcak bu kız evden salmazsan. bu basit hesap sonrası e 54bin birim parası=eşittir başlık parası diyemeyiz. 2000 model bi arabayı atıyorum 2005te en iyi fiyatına satarsın. sonra hem fiyatı iyice düşmeye başlar, hem ondan aldığın verim azalır hem de arıza zart zurt masrafları artmaya başlar elinde kalır. kız için de aynısı geçerli. ben 54binin yarısını bu riski ortadan kaldırmak için gözden çıkarabilirim. kaldı 27bin. dursun. şimdi geldik ince hesaba. kalem kalem bu kıza yapılan harcamalar alt alta yazılacak, toplanacak. 3-4 aylık ticaret yaşantımda öğrendiğim tek şey varsa o da "zararına satış" diye bir şeyin olmadığıdır. az kâr, çok kâr o babaya kalmış. en ideal başlık parası formültasyonu daha iyisini ben söyleyene kadar şöyledir:
kıza o güne kadar edilen masraflar+kızın evlenmemesi durumunda eve kazandıracağı paranın yarısı+kâr(isteyen sayısına göre opsiyonel).
fiyatın yüksek olduğunu düşünenlere "abi bu arabanın sırf tesisatı bu kadar ediyo" denebilir.

1 yorum:

  1. BURSA SEO

    Yükselmeye Hazır Olun !

    En yenilikçi dijital pazarlama stratejisidir. Sitenizin sektörünüzdeki kelimelerde ilk sayfalarda yer almasını daha fazla müşteri ve ziyaretçi (Bknz. Bursa Seo )elde etmenizi sağlayan yatırım maliyeti minimum ve ticari geri dönüşü maximum dijital bir stratejidir.

    BURSA LOGO BAYİSİ

    YanıtlaSil